Precizări ale ONRC cu privire la transmiterea cererilor de înregistrare la Registrul Comerțului de către profesioniștii contabili pe baza împuternicirilor sub semnătură privată
Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a solicitat Oficiului Național al Registrului Comerțului extinderea măsurii privind transmiterea cererilor de înregistrare în registrul comerțului și a documentelor aferente de către persoanele care au calitatea de expert contabil și de contabil autorizat, exclusiv, prin mijloace electronice.
În urma acestui demers, ONRC a comunicat faptul că persoanele care au calitatea de expert contabil, respectiv de contabil autorizat vor putea proceda la transmiterea, în principal, prin mijloace electronice, a cererilor de înregistrare în registrul comerțului și a documentelor aferente, doar pentru profesioniștii înregistrați în registrul comerțului, în baza împuternicirilor sub semnătură privată, emise de reprezentanții profesioniștilor și acordate în conformitate cu contractul de prestări servicii de contabilitate.
Cererile transmise prin mijloace electronice „vor avea încorporată, atașată sau logic asociată semnătura electronică emisă în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, cu modificările și completările ulterioare”, se precizează într-un comunicat al Oficiului.
Potrivit reprezentanților instituției, împuternicirea va cuprinde numărul și data de înregistrare a contractului de prestări servicii de contabilitate.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
În urma acestui demers, ONRC a comunicat faptul că persoanele care au calitatea de expert contabil, respectiv de contabil autorizat vor putea proceda la transmiterea, în principal, prin mijloace electronice, a cererilor de înregistrare în registrul comerțului și a documentelor aferente, doar pentru profesioniștii înregistrați în registrul comerțului, în baza împuternicirilor sub semnătură privată, emise de reprezentanții profesioniștilor și acordate în conformitate cu contractul de prestări servicii de contabilitate.
Cererile transmise prin mijloace electronice „vor avea încorporată, atașată sau logic asociată semnătura electronică emisă în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, cu modificările și completările ulterioare”, se precizează într-un comunicat al Oficiului.
Potrivit reprezentanților instituției, împuternicirea va cuprinde numărul și data de înregistrare a contractului de prestări servicii de contabilitate.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)