MF a reglementat o serie de aspecte de raportare contabilă

♦ Au fost avute în vedere întocmirea Declarației privind situația de trezorerie și contabilizarea impozitului minim pe cifra de afaceri în cazul grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit

Prin OMF nr. 255/2025, publicat în Monitorul Oficial nr. 135 din 14 februarie 2025, Ministerul Finanțelor (MF) a reglementat o serie de aspecte de raportare contabilă.

Printre altele, documentul a reglementat aspecte care vizează formatul Declarației privind situația de trezorerie, precum și condițiile de întocmire și depunere a acesteia. În Referatul de aprobare a actului normativ se menționează că, potrivit art. 34 alin. (31 ) din Legea contabilității nr. 82/1991, persoanele juridice fără scop patrimonial care, în exercițiul financiar de raportare, au primit sume de natura celor prevăzute de lege, indiferent de valoarea cumulată a acestora, întocmesc o declarație care însoțește situațiile financiare anuale și evidențiază sumele astfel primite, respectiv utilizate. Pentru exercițiul financiar al anului 2023, formatul acestei declarații a fost stabilit prin OMF nr. 470/2024 cu privire la raportarea informațiilor referitoare la finanțările primite de persoanele juridice fără scop patrimonial. Prin același Ordin s-a prevăzut posibilitatea depunerii unei Declarații simplificate privind situația de trezorerie, dacă sumele prevăzute de legea contabilității nu au depășit suma de 100.000 lei.

Citește mai mult în CECCAR Business Magazine.

Written by