Ministerul Finanțelor propune modificări la formularul 112
Ministerul Finanțelor (MF) a publicat, pe site-ul instituției, pentru consultare, proiectul de Ordin pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a „Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” (formularul 112). Inițiatorii precizează, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul, că necesitatea elaborării proiectului de ordin comun al ministrului finanțelor, ministrului muncii și solidarității sociale și al ministrului sănătății se impune ca urmare a modificărilor legislative adoptate de Parlament și Guvern în domeniul legislației fiscale, precum și în domeniul asigurărilor sociale, în sensul adaptării corespunzătoare a modelului și conținutului formularului 112 și a instrucțiunilor de completare ale acestuia.
Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate cuprinde atât informații privind obligațiile fiscale ale contribuabililor, cât și informații necesare stabilirii prestațiilor sociale potrivit legislației specifice, acordate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS).
Citește mai multe în CECCAR Business Magazine.