MEAT propune o serie de măsuri privind debirocratizarea pentru sprijinirea mediului de afaceri românesc
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare, un proiect de Memorandum privind debirocratizarea pentru sprijinirea mediului de afaceri românesc. Documentul prevede următoarele măsuri:
1. Modificarea procedurii de decontare a indemnizațiilor aferente concediilor medicale;
2. Scutirea de sancțiuni pentru microîntreprinderi și corelarea birocrației cu talia firmei;
3. Eliminarea analizei de risc la securitate fizică;
4. Eliminarea obligației declarării sediilor secundare la ANAF, obținerea CIF pentru puncte de lucru și plata diferențiată a impozitului pe venitul din salarii;
5. Eliminarea obligativității tranzacțiilor firmelor prin contul de trezorerie în relația cu instituțiile statului;
6. Eliminarea deductibilității limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme;
7. Eliminarea foii de parcurs ca document obligatoriu în deductibilitatea combustibilului;
8. Eliminarea declarării posturilor vacante la ANOFM;
9. Simplificarea și digitalizarea procedurii de înființare a firmelor;
10. Simplificarea închiderii firmelor;
11. Creșterea plafonului de la 50.000 euro la 100.000 euro pentru obligația de dotare cu cititoare de card – POS;
12. Eliminarea procurii notariale necesare în îndeplinirea obligațiilor declarative;
13. Eliminarea declarării reducerilor comerciale;
14. Eliminarea obligației privind păstrarea contractelor individuale de muncă la punctele de lucru din legislația de reducere a muncii la negru;
15. Eliminarea sancțiunilor pentru lipsa Registrului Unic de Control (RUC);
16. Revizuirea legislației privind casele de marcat;
17. Revizuirea autorizațiilor, avizelor și licențelor conform Anexei 1;
18. Actualizarea legislației prin revizuirea actelor normative care impactează mediul de afaceri conform Anexei 2;
19. Simplificarea accesului angajatorilor la obținerea subvenției de șomaj;
20. Modificarea legislației privind starea de inactivitate și înscrierea inactivității în cazierul fiscal al contribuabililor;
Citește mai multe în CECCAR Business Magazine.