„Managementul performanței”, o nouă publicație care vine în sprijinul stagiarilor
Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) pune la dispoziția stagiarilor o nouă publicație de mare utilitate – Managementul performanței.
Lucrarea, realizată de Corina-Graziella Bâtcă-Dumitru, Daniela-Nicoleta Sahlian și Cleopatra Șendroiu, analizează în opt capitole cele mai importante aspecte referitoare la managementul performanței, precum măsurarea performanței, analiza cost-volum-profit și performanța și decizii manageriale pe termen scurt bazate pe costuri.
În capitolul introductiv – Managementul performanței: măsurare și control – este explicat conceptul de performanță și sunt definite concepte precum performanța organizațională, responsabilitatea socială corporativă, măsurarea performanței organizaționale, indicatorii-cheie de performanță și controlul performanței.
În Capitolul I (Măsurarea performanței prin metoda Activity Based Costing) se prezintă istoricul și cauzele costurilor pe procese, organizarea calculației costurilor pe procese, variante ale calculației costurilor pe procese, pentru ca, în partea de final, să fie abordată folosirea metodei ABC în analiza rentabilității clienților. Cel de-al doilea capitol, intitulat Măsurarea performanței prin metoda costurilor-țintă, aduce în discuție caracteristicile și necesitatea acestei metode, obiectivele și etapele de parcurs, fiind detaliată metodologia determinării costurilor-țintă și prezentate exemple privind aplicarea acestei metode.
Articol complet îl puteți consulta în revista CECCAR Business Magazine.
Lucrarea, realizată de Corina-Graziella Bâtcă-Dumitru, Daniela-Nicoleta Sahlian și Cleopatra Șendroiu, analizează în opt capitole cele mai importante aspecte referitoare la managementul performanței, precum măsurarea performanței, analiza cost-volum-profit și performanța și decizii manageriale pe termen scurt bazate pe costuri.
În capitolul introductiv – Managementul performanței: măsurare și control – este explicat conceptul de performanță și sunt definite concepte precum performanța organizațională, responsabilitatea socială corporativă, măsurarea performanței organizaționale, indicatorii-cheie de performanță și controlul performanței.
În Capitolul I (Măsurarea performanței prin metoda Activity Based Costing) se prezintă istoricul și cauzele costurilor pe procese, organizarea calculației costurilor pe procese, variante ale calculației costurilor pe procese, pentru ca, în partea de final, să fie abordată folosirea metodei ABC în analiza rentabilității clienților. Cel de-al doilea capitol, intitulat Măsurarea performanței prin metoda costurilor-țintă, aduce în discuție caracteristicile și necesitatea acestei metode, obiectivele și etapele de parcurs, fiind detaliată metodologia determinării costurilor-țintă și prezentate exemple privind aplicarea acestei metode.
Articol complet îl puteți consulta în revista CECCAR Business Magazine.