Buletinul de știri al Comitetului PMM IFAC

DEZVOLTARE DURABILA
1. Dezvoltare durabilă: Provocări și oportunități pentru PMM-uri și IMM-uri
2. Lista actualizată de bune practici include aspecte legate de gestionarea mediului

STANDARDE ȘI REGLEMENTĂRI
3. Se încheie curând: Consultarea IAASB privind cadrul general referitor la calitatea auditului
4. Comitetul PMM contribuie la principalele proiecte și la planificarea strategică a normalizatorilor de standarde
5. Noutăți privind IFRS pentru IMM

EVENIMENTE
6. Se încheie curând înregistrarea: Forumul PMM IFAC 2013
7. Congresul Mondial al Contabililor 2014 va avea loc la Roma; sunt disponibile oportunități de sponsorizare


DEZVOLTARE DURABILĂ

1. Dezvoltare durabilă: Provocări și oportunități pentru PMM-uri și IMM-uri

Entitățile mici și mijlocii (IMM-uri) ar putea considera că dezvoltarea durabilă este relevantă doar pentru companiile mari. Poate ele consideră că nu își permit să fie sustenabile, că evaluarea și gestionarea performanței mediului reprezintă o povară costisitoare și inutilă. Mai mult, contabilii acestora, atât cei angajați de întreprindere (contabili angajați), cât și cei care prestează servicii întreprinderii (contabili în practică), vă vor spune că este dificil să convingi IMM-urile să adopte dezvoltarea durabilă. Totuși, IMM-urile care integrează sustenabilitatea în nucleul strategiei lor de afaceri pot beneficia de costuri mai scăzute, risc redus și noi oportunități. Iar contabilii lor, care își desfășoară activitatea în general în PMM-uri, pot juca un rol important în evoluția lor.

IMM-urile și beneficiile dezvoltării durabile

IMM-urile sunt deosebit de importante pentru sănătatea și stabilitatea economiei globale: ele reprezintă peste 95% din toate întreprinderile și majoritatea produsului intern brut (PIB), patrimoniului și locurilor de muncă din sectorul privat, precum și din efectele sociale și de mediu. Între timp, există o presiune imensă asupra mediului natural și o recunoaștere a faptului că resursele finite sunt epuizate rapid. Astăzi, IMM-urile se confruntă din ce în ce mai mult cu presiunea de a-și evalua și de a-și gestiona impactul asupra mediului. Acestea reprezintă o parte integrantă din lanțul de distribuție, în care există o cerere în creștere pentru o gestiune sustenabilă, atât din partea clienților, cât și a furnizorilor, în special pentru acele IMM-uri care doresc să obțină contracte cu guverne sau cu companii mari. De asemenea, IMM-urile trebuie să se asigure că au acces la resursele de care au nevoie pentru a putea continua să își ofere produsele și servicii le în viitor.

Acestea fiind spuse, multe IMM-uri ar putea considera încă posibilă amânarea tratării problemelor legate de dezvoltarea durabilă. Chestionarul nostru global pentru PMM-uriarată că există alte probleme mai urgente cu care sunt preocupate întreprinderile, inclusiv problemele economice și menținerea la curent cu noile standarde, determinând dezvoltarea durabilă să treacă mai jos pe lista lor de priorități. Așa s-ar putea explica de ce, în acest moment, puține PMM-uri oferă servicii privind dezvoltarea durabilă. Pe termen mai lung însă, problema dezvoltării durabile va rămâne actuală.

Vestea bună este că există din ce în ce mai multe dovezică inițiativele de dezvoltare durabilă, cum ar fi reducerea amprentei de carbon a IMM-urilor, pot ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea rezultatelor acestora…Aflați mai multe.

Alăturați-vă discuției din Comunitatea PMM LinkedIn. Consultați alte articole PMM, inclusiv interviul recent cu Rob Baker, Firma viitorului și rolul stabiliri prețurilor în funcție de valoare.

2. Lista actualizată de bune practici include aspecte legate de gestionarea mediului

A doua ediție a Listei de bune practici pentru întreprinderile mici este disponibilă acum. Această listă multiplă include o nouă secțiune de sine stătătoare privind gestionarea mediului. Alte secțiuni acoperă obiectivele de gestiune financiară și strategică și dispozițiile de reglementare, între altele. Lista de verificare se adresează în principal PMM-urilor ca un instrument de marcheting sau diagnoză, pentru a le ajuta să determine sfaturile de care ar putea avea nevoie un client din categoria întreprinderilor mici și, de asemenea, pentru a le ajuta să își gestioneze  propria activitate. Șase traduceri ale acestei liste au fost fie finalizate, fie sunt în curs. A se vedea Baza de date a traducerilor pentru mai multe informații. Pentru a accesa resurse suplimentare PMM (toate gratuite) a se vedea link-urile referitoare la dezvoltarea durabilă de pe pagina Delicious și din secțiunea PMM de pe site-ul IFAC www.ifac.org/SMP.


STANDARDE ȘI REGLEMENTĂRI

3. Se încheie curând: Consultarea IAASB privind cadrul general referitor la calitatea auditului

Perioada de comentarii pentru documentul consultativ al Consiliului pentru Standarde Internaționale de Audit și CertificareCadrul general referitor la calitatea auditului, se va încheia la 15 mai 2013. Prin intermediul cadrului general propus, IAASB are ca obiectiv creșterea conștientizării elementelor cheie legate de calitatea auditului, încurajarea părților interesate să exploreze modurile de îmbunătățire a calității auditului și facilitarea unui dialog sporit pe acest subiect. Comitetul PMM planifică să transmită o scrisoare de comentarii și încurajează PMM-urile individuale să transmită, de asemenea, comentarii. A se vedea, de asemenea, Rezumatul.

4. Comitetul PMM contribuie la principalele proiecte și la planificarea strategică a normalizatorilor de standarde

IAASB

Comitetul PMM a transmis comentarii Consiliului pentru Standarde Internaționale de Audit și Certificare (IAASB) cu privire la proiectul privind raportarea auditorului înainte de ședința acestuia din februarie. A se vedea pagina ședinței IAASB din februarie pentru documentele de pe agendă, rezumat și podcast. Înainte de ședința IAASB din aprilie, comitetul va transmite comentarii suplimentare la acest proiect, precum și la lucrările IAASB care tratează prezentarea informațiilor, monitorizarea implementării ISA-urilor și Standardul Internațional privind Misiunile de Certificare (ISAE) 3000. 

IAASB solicită comentarii, informații și opinii de la toate părțile interesate pentru a ajuta la determinarea direcției sale pentru 2015 și ulterior prin intermediul Chestionarului de analiză strategică. Răspunsurile la chestionar vor ajuta la elaborarea unui document consultativ care va fi lansat la finalul anului 2013. Comitetul PMM planifică să transmită un răspuns și încurajează PMM-urile individuale să transmită, de asemenea, comentarii.

IESBA

La începutul lunii martie, comitetul a răspuns la chestionarul online al Consiliului pentru Standarde Internaționale de Etică pentru Contabili, care a fost realizat ca parte a analizei strategice a IESBA pentru a elabora planul său strategic și de activitate pentru perioada 2014-2016. Acest chestionar s-a încheiat, iar IESBA va analiza răspunsurile primite în cadrul următoarelor ședințe.

5. Noutăți privind IFRS pentru IMM

În 2012, Consiliul pentru Standarde Internaţionale de Contabilitate (IASB) a publicat o solicitare de informații (RFI) pentru a începe examinarea detaliată a Standardului Internațional de Raportare Financiară pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (IFRS pentru IMM-uri). Obiectivul RFI era de a desfășura o consultare publică privind măsura în care sunt necesare modificări la standard.  Luna trecută, IASB a început să discute  problemele legate de domeniul de aplicare al standardului, inclusiv dacă standardul ar trebui să fie folosit sau nu de entitățile cu răspundere publică. A se vedea pagina ședinței IASB din martie pentru a accesa documentele de pe agendă și înregistrarea audio. A se vedea rezumatul deciziilor în știrile IASB din martie.


EVENIMENTE

6. Se încheie curând înregistrarea: Forumul PMM IFAC 2013

Forumul PMM IFAC 2013 va avea loc la Kampala, Uganda, în data de 5 iunie 2013 și va fi organizat în parteneriat cu Institutul Contabililor Publici Autorizați din Uganda (ICPAU) și Federația Pan-africană a Contabililor (PAFA). Fiecare organizație membră IFAC poate trimite până la 5 delegați, care trebuie să fie responsabili pentru activități PMM/IMM în cadrul organizației lor. Au fost transmise formulare de înregistrare organizațiilor membre IFAC. Dacă sunteți un membru indivisual al unei organizații membre IFAC și doriți să participați, vă rugăm să vă manifestați interesul față de organizația dvs. cât mai curând posibil, deoarece termenul limită este 30 aprilie 2013. Vor fi publicate mai multe informații pe www.ifac.org/2013SMPForum pe măsură ce acestea devin disponibile.

7. Congresul Mondial al Contabililor 2014 va avea loc la Roma; sunt disponibile oportunități de sponsorizare

Următorul Congres Mondial al Contabililor (WCOA) va fi organizat de Consiglio Nazionale dei Dottori Commercialisti e degli Esperti Contabili (CNDCEC) la Roma, Italia, în 2014. Cu tema Viziunea pentru 2020: Să învățăm din trecut pentru a construi viitorul, WCOA 2014 va fi organizat în perioada 10-13 noiembrie în Auditorium Parco della Musica. Peste 4000 de profesioniști din întreaga lume se vor reuni la acest eveniment de neratat al IFAC, care are loc o dată la 4 ani. WCOA 2014 va fi privi spre trecut pentru a analiza evoluția profesiei contabile și spre viitor pentru a prezenta i9novațiile care vor da tonul pe viitor.

De asemenea, WCOA reprezintă o oportunitate unică pentru organizații și firme pentru a-și prezenta proiectele și viziunile prin utilizarea unuia dintre pachetele de sponsorizare create cu atenție în acest scop. Există numeroase opțiuni, așa că o veți putea selecta pe cea care se potrivește cel mai bine strategiei și obiectivelor unice ale organizației dvs. Pentru mai multe informații vă rugăm să vă adresați info@wcoa2014rome.com sau Dimarco@wcoa2014rome.com.


Drepturi de autor © aprilie 2013 ale Federaţiei Internaţionale a Contabililor (IFAC). Toate drepturile rezervate. Se acordă permisiunea de a face copii după această lucrare, cu condiția ca fiecare copie să includă următoarea declarație privind drepturile de autor: Drepturi de autor © aprilie 2013 ale Federaţiei Internaţionale a Contabililor (IFAC). Toate drepturile rezervate. Utilizat cu permisiunea IFAC.

Elaborat de Departamentul de Comunicare al IFAC. Contactați communications@ifac.org pentru mai multe informații.