Mesajul directorului general al Oficiului Național al Registrului Comerțului, Valentina Burdescu
Domnule președinte,
Doamnelor și domnilor,
Vă mulțumesc pentru invitație și vă transmit, pe această cale, că îmi face o deosebită plăcere de a participa la acest eveniment. Vă transmit felicitările noastre pentru organizarea excepțională a acestui eveniment, pentru ceasul aniversar pe care îl sărbătorim împreună. Avem o colaborare foarte bună, instituția pe care o reprezint și colegii mei din această instituție colaborează foarte bine cu dumneavoastră. Ne furnizați cea mai bună expertiză contabilă în cele mai complexe operațiuni la Registrul Comerțului, și aș aminti aici câteva operațiuni deosebit de complexe în care aportul dumneavoastră este semnificativ: operațiunile de majorare de capital și în special cele în care avem bunuri în natură, dar și aporturi în creanțe, operațiunile de reducere de capital, operațiunile de fuziune, de divizare și, nu în ultimul rând, într-un timp destul de apropiat, zicem noi, vom avea o nouă operațiune deosebit de complexă la Registrul Comerțului – divizarea transfrontalieră, alături de fuziunea transfrontalieră, care există deja în momentul de față de ceva vreme.
Colaborăm nu numai pe acest segment de activitate și, zic eu, noi colaborăm destul de bine și pe acest segment de activitate, suntem deschiși față de propunerile dumneavoastră, tot timpul încercăm să găsim soluții și să ne perfecționăm în activitatea pe care o desfășurăm.
Noi colaborăm și în domeniul înregistrării în Registrul Comerțului pentru că o mare parte dintre dumneavoastră sunteți supuși obligației de înregistrare în Registru și avem o activitate deosebit de importantă pe această arie. Avem o colaborare excelentă, nu avem probleme pe acest segment de activitate, dar suntem la dispoziția dumneavoastră ori de câte ori apar cazuri excepționale pe care trebuie să le tratăm prin aprofundarea tehnicilor și a cunoștințelor pe care le avem.
Aveți, de asemenea, un aport semnificativ pentru profesioniștii care sunt înregistrați la Registrul Comerțului, iar perioada ce tocmai s-a încheiat a reprezentat un exercițiu și o provocare pentru noi. În ultimii doi ani am colaborat excelent și ați asigurat toată asistența necesară astfel încât operațiunile la Registrul Comerțului în cea mai grea perioadă, când s-au desfășurat exclusiv online, respectiv în perioada stării de urgență, să nu înregistreze sincope, iar profesioniștii să poată să beneficieze de înregistrarea mențiunilor în Registrul Comerțului, la timp. Pentru că dumneavoastră ne furnizați expertiza dumneavoastră, pentru că dumneavoastră participați în desfășurarea activității noastre și noi vrem să venim în sprijinul dumneavoastră. Profit de această ocazie pentru a vă transmite că la nivelul instituției noastre se derulează în momentul de față un amplu proces de dezvoltare a sistemului informatic integrat Oficiului Național al Registrului Comerțului, proiect finanțat din fonduri europene, care vizează dezvoltarea și aducerea la nivelul tehnologic actual a întregului sistem informatic al Registrului Comerțului ce funcționează la nivel central și în cele 42 de oficii ale Registrului Comerțului. În urma acestui proiect pe care îl derulăm, ce se va încheia la jumătatea anului viitor, vom veni cu alte beneficii prin acest proiect, un portal de servicii online, vom avea servicii online complete pentru toate operațiunile care se desfășoară la Registrul Comerțului și vom putea, ca urmare a modificărilor legislative care s-au adoptat în ultima perioadă, să eliberăm și certificatul de înregistrare la înmatriculare în format electronic, cu semnătură electronică. Astfel, orice operațiune la Registrul Comerțului se va putea realiza integral în sistem online, din fața biroului. Vă doresc succes în activitate și vă felicit la acest ceas aniversar!