Procedura de acces online al salariaților sau foștilor salariați la datele din Revisal, în consultare publică pe site-ul MMSS
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare, proiectul de HG privind Procedura de acces online a salariaților sau foștilor salariați la datele din registrul general de evidență a salariaților, modalitatea de generare și descărcare a extrasului, precum și condițiile în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă și/sau specialitate, potrivit dispozițiilor art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii. Prin proiect se stabilește procedura prin care salariații/foștii salariați vor accesa online datele din registrul general de evidență a salariaților (Revisal), referitoare la activitatea prestată de către aceștia la diferiți angajatori, în baza unui contract individual de muncă. Astfel, se oferă posibilitatea valorificării rapide a datelor transmise de către angajator (i), prin vizualizarea directă, descărcarea și tipărirea unui extras din registru, cu care salariații/foștii salariați să poată dovedi perioadele lucrate, respectiv vechimea în muncă și specialitate, împreună cu alte documente existente în dosarul personal al fiecăruia.
În vederea asigurării accesului online al salariatului sau fostului salariat, la datele din Revisal, referitoare la activitatea desfășurată în baza unui contract individual de muncă, salariatul sau fostul salariat se poate prezenta personal la sediul inspectoratului teritorial de muncă sau prin împuternicit, în vederea obținerii numelui de utilizator și a parolei, astfel: a) la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială angajatorul își are sediul sau domiciliul; b) la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială își desfășoară/și-au desfășurat activitatea salariații unităților fără personalitate juridică care au primit delegare de competență pentru înființarea, completarea și transmiterea registrului; c) inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială salariatul/fostul salariat are domiciliul, în cazul în care sediul angajatorului a fost/se află în altă localitate decât localitatea de domiciliu a salariatului/fostului salariat.
Citește mai mult în CECCAR Business Magazine.