Noile modele ale documentelor prevăzute la art. 53¹ alin. (12) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare, publicate în Monitorul Oficial
În Monitorul Oficial nr. 350 din 6 aprilie 2021 a fost publicat Ordinul nr. 214/2021 al ministrului Muncii și Protecției Sociale pentru aprobarea modelului documentelor prevăzute la art. 53¹ alin. (12) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
După cum se știe, art. 531 alin. (1) din Codul muncii prevede că, în cazul suspendării temporare a activității și/sau a reducerii acesteia ca urmare a decretării stării de asediu sau stării de urgență potrivit art. 93 alin. (1) din Constituția României, republicată, salariații afectați de activitatea redusă sau întreruptă, care au contractul individual de muncă suspendat, beneficiază de o indemnizație plătită din bugetul asigurărilor pentru șomaj, în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat în vigoare, pe toată durata menținerii stării de asediu sau stării de urgență, după caz.
Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine.