Noi competențe privind verificarea documentară pentru organele fiscale în relația cu contribuabilii

În Monitorul Oficial nr. 921 din 9 octombrie 2020 a fost publicat Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.632/2020 privind stabilirea unor competențe de efectuare a verificării documentare.

Ordinul prevede că funcționarii publici cu atribuții de inspecție fiscală din cadrul structurilor teritoriale din subordinea direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice, precum și din cadrul Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili sunt organe fiscale competente pentru efectuarea verificării documentare în vederea stabilirii corecte a situației fiscale a contribuabilului/plătitorului, potrivit prevederilor legale.

Potrivit actului normativ, și funcționarii publici din cadrul Direcției generale antifraudă fiscală și cei cu atribuții de verificare a situației fiscale personale a persoanelor fizice din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice, precum și din cadrul Direcției generale control venituri persoane fizice sunt organe fiscale competente pentru efectuarea verificării documentare în vederea stabilirii corecte a situației fiscale a contribuabilului/plătitorului.

Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine.

Written by