Newsletterul ETAF din 19 noiembrie – Proiectul de raport al Comisiei TAX3, anunțul Angelei Merkel cu privire la impozitarea economiei digitale și decizia Tribunalului UE cu privire la regimul fiscal din Spania
Proiectul de raport al Comisiei TAX3
Miercuri, 14 noiembrie a.c., la Strasbourg, deputații europeni Ludek Niedermayer (PPE, Republica Cehă) și Jeppe Kofod (S&D, Danemarca) au prezentat proiectul de raport cu recomandările inițiale în cadrul Comisiei TAX3 – Infracțiuni financiare, evaziune fiscală și evitarea obligațiilor financiare.
Cei doi co-raportori au subliniat necesitatea adoptării unei reforme urgente a sistemelor fiscale naționale și internaționale. Raportul conține recomandări cu privire la lupta împotriva evitării obligațiilor financiare, evaziunii fiscale, planificării fiscale agresive, reînnoirea impozitării întreprinderilor, înăsprirea acțiunilor împotriva spălării banilor, fraudei în materie de TVA, o mai bună protecție a denunțătorilor și jurnaliștilor. Printre altele, raportul prevede un cadru legal modernizat pentru o mai bună impozitare, o bază fiscală consolidată comună (CCCTB), sistemul „definitiv” de TVA și reguli privind impozitarea economiei digitale.
Acesta este primul proiect de recomandări, ce urmează să fie prezentat în Comisia TAX3 în data de 27 noiembrie a.c., urmând ca membrii să aducă amendamente până în 17 decembrie a.c. Votul final din comisie va avea loc în data de 27 februarie 2019, urmat de votul în plen în luna martie a anului viitor.
Mai multe informații găsiți pe site-ul Parlamentului European
Germania încă ezită cu privire la impozitarea economiei digitale
Marți, 13 noiembrie a.c., într-un discurs privind viitorul Uniunii Europene susținut în Parlamentul European de la Strasbourg, cancelarul german Angela Merkel a reiterat faptul că Germania caută o soluție internațională înainte de adoptarea directivei propuse de Comisia Europeană privind impozitarea platformelor digitale, iar, în cazul în acest lucru nu este posibil, Germania va susține o soluție europeană. Ministrul german al Finanțelor, Olaf Scholz, a sprijinit abordarea Franței (adoptarea oficială a Directivei la 4 decembrie 2018, urmând ca aceasta să fie aplicată până la sfârșitul anului 2020), însă cu precizarea că, în cazul în care nu se va ajunge la un acord la nivelul OCDE înainte de vara anului 2020, aplicarea urmează să fie amânată până în ianuarie 2021.
Informații suplimentare, disponibile pe site-ul Guvernului Germaniei
Decizia Tribunalului cu privire la regimul fiscal din Spania
Joi, 15 noiembrie a.c., Tribunalul Uniunii Europene a confirmat două decizii ale Comisiei Europene din 2009 și 2011, conform cărora regimul fiscal spaniol cu privire la deducerea din fondul comercial financiar constituie ajutor de stat incompatibil cu piața unică. În conformitate cu o măsură fiscală introdusă în legislația spaniolă privind impozitul pe profit în 2001, o societate care deține acțiuni (minimum 5% pe o perioadă de cel puțin un an) dintr-o companie străină poate deduce fondul comercial rezultat din impozitele aferente. Această deducere are forma unei amortizări din baza unitară de evaluare, a impozitului pe profit plătit de această întreprindere. Societățile care dețin acțiuni în societăți cu sediul în Spania în scopuri fiscale nu pot obține o astfel de deducere. Aplicând metoda în trei trepte, Tribunalul concluzionează că măsura în cauză este selectivă, chiar dacă avantajul pe care îl prevede este accesibil tuturor întreprinderilor care sunt supuse impozitului pe profit în Spania.
Accesați aici comunicatul de presă al Tribunalului UE
Pentru a consulta newsletter-ul complet, vă rugăm să accesați site-ul ETAF.
Miercuri, 14 noiembrie a.c., la Strasbourg, deputații europeni Ludek Niedermayer (PPE, Republica Cehă) și Jeppe Kofod (S&D, Danemarca) au prezentat proiectul de raport cu recomandările inițiale în cadrul Comisiei TAX3 – Infracțiuni financiare, evaziune fiscală și evitarea obligațiilor financiare.
Cei doi co-raportori au subliniat necesitatea adoptării unei reforme urgente a sistemelor fiscale naționale și internaționale. Raportul conține recomandări cu privire la lupta împotriva evitării obligațiilor financiare, evaziunii fiscale, planificării fiscale agresive, reînnoirea impozitării întreprinderilor, înăsprirea acțiunilor împotriva spălării banilor, fraudei în materie de TVA, o mai bună protecție a denunțătorilor și jurnaliștilor. Printre altele, raportul prevede un cadru legal modernizat pentru o mai bună impozitare, o bază fiscală consolidată comună (CCCTB), sistemul „definitiv” de TVA și reguli privind impozitarea economiei digitale.
Acesta este primul proiect de recomandări, ce urmează să fie prezentat în Comisia TAX3 în data de 27 noiembrie a.c., urmând ca membrii să aducă amendamente până în 17 decembrie a.c. Votul final din comisie va avea loc în data de 27 februarie 2019, urmat de votul în plen în luna martie a anului viitor.
Mai multe informații găsiți pe site-ul Parlamentului European
Germania încă ezită cu privire la impozitarea economiei digitale
Marți, 13 noiembrie a.c., într-un discurs privind viitorul Uniunii Europene susținut în Parlamentul European de la Strasbourg, cancelarul german Angela Merkel a reiterat faptul că Germania caută o soluție internațională înainte de adoptarea directivei propuse de Comisia Europeană privind impozitarea platformelor digitale, iar, în cazul în acest lucru nu este posibil, Germania va susține o soluție europeană. Ministrul german al Finanțelor, Olaf Scholz, a sprijinit abordarea Franței (adoptarea oficială a Directivei la 4 decembrie 2018, urmând ca aceasta să fie aplicată până la sfârșitul anului 2020), însă cu precizarea că, în cazul în care nu se va ajunge la un acord la nivelul OCDE înainte de vara anului 2020, aplicarea urmează să fie amânată până în ianuarie 2021.
Informații suplimentare, disponibile pe site-ul Guvernului Germaniei
Decizia Tribunalului cu privire la regimul fiscal din Spania
Joi, 15 noiembrie a.c., Tribunalul Uniunii Europene a confirmat două decizii ale Comisiei Europene din 2009 și 2011, conform cărora regimul fiscal spaniol cu privire la deducerea din fondul comercial financiar constituie ajutor de stat incompatibil cu piața unică. În conformitate cu o măsură fiscală introdusă în legislația spaniolă privind impozitul pe profit în 2001, o societate care deține acțiuni (minimum 5% pe o perioadă de cel puțin un an) dintr-o companie străină poate deduce fondul comercial rezultat din impozitele aferente. Această deducere are forma unei amortizări din baza unitară de evaluare, a impozitului pe profit plătit de această întreprindere. Societățile care dețin acțiuni în societăți cu sediul în Spania în scopuri fiscale nu pot obține o astfel de deducere. Aplicând metoda în trei trepte, Tribunalul concluzionează că măsura în cauză este selectivă, chiar dacă avantajul pe care îl prevede este accesibil tuturor întreprinderilor care sunt supuse impozitului pe profit în Spania.
Accesați aici comunicatul de presă al Tribunalului UE
Pentru a consulta newsletter-ul complet, vă rugăm să accesați site-ul ETAF.