ANAF derulează campanii pentru susținerea conformării voluntare și a rambursării rapide a TVA
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) informează, printr-un comunicat de presă, că tratează cu maximă operativitate solicitările contribuabililor, în special în cazul agenților economici care au de primit TVA, în vederea asigurării fluxului de capital necesar continuării activității acestora.
În acest sens, ANAF a desfășurat campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările și restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare.
Totodată, în vederea creșterii conformării voluntare, specialiștii ANAF au derulat o campanie în rândul contribuabililor semnificativi ca pondere a sumelor declarate și achitate la bugetul general consolidat, aceștia fiind întrebați cu ce probleme de ordin fiscal se confruntă în această perioadă.
Spre exemplu, prin campania ANAF derulată la nivelul Direcției Generale a Marilor Contribuabili au fost contactate companiile care contribuie cu 70% din veniturile încasate de către acest organ fiscal. Menționăm că ponderea veniturilor colectate la nivelul DGAMC reprezintă 45% din totalul veniturilor bugetului general consolidat. La nivelul Direcției Generale a Finanțelor Publice București, specialiștii ANAF au contactat telefonic contribuabilii relevanți din punctul de vedere al taxelor achitate, în contextul în care aproximativ 20% din totalul veniturilor bugetare la nivel național sunt colectate de către această structură.
Aceste campanii au fost și vor fi derulate în continuare la nivelul întregii țări.
În același comunicat se menționează că în această perioadă de enormă provocare, atât pentru administrația fiscală, cât și pentru mediul de afaceri, ANAF caută și vine cu soluții care să fluidizeze interacțiunea cu contribuabilii și care să contribuie la bunul mers al afacerilor.
ANAF asigură colectarea veniturilor bugetare și derulează procedurile de administrare fiscală pentru asigurarea resurselor necesare finanțării cheltuielilor publice, acordând, totodată, sprijin mediului de afaceri, pentru buna funcționare a activității acestuia.
Agenția Națională de Administrare Fiscală reamintește contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.
Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea call-center-ului ANAF, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.
În acest sens, ANAF a desfășurat campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările și restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare.
Totodată, în vederea creșterii conformării voluntare, specialiștii ANAF au derulat o campanie în rândul contribuabililor semnificativi ca pondere a sumelor declarate și achitate la bugetul general consolidat, aceștia fiind întrebați cu ce probleme de ordin fiscal se confruntă în această perioadă.
Spre exemplu, prin campania ANAF derulată la nivelul Direcției Generale a Marilor Contribuabili au fost contactate companiile care contribuie cu 70% din veniturile încasate de către acest organ fiscal. Menționăm că ponderea veniturilor colectate la nivelul DGAMC reprezintă 45% din totalul veniturilor bugetului general consolidat. La nivelul Direcției Generale a Finanțelor Publice București, specialiștii ANAF au contactat telefonic contribuabilii relevanți din punctul de vedere al taxelor achitate, în contextul în care aproximativ 20% din totalul veniturilor bugetare la nivel național sunt colectate de către această structură.
Aceste campanii au fost și vor fi derulate în continuare la nivelul întregii țări.
În același comunicat se menționează că în această perioadă de enormă provocare, atât pentru administrația fiscală, cât și pentru mediul de afaceri, ANAF caută și vine cu soluții care să fluidizeze interacțiunea cu contribuabilii și care să contribuie la bunul mers al afacerilor.
ANAF asigură colectarea veniturilor bugetare și derulează procedurile de administrare fiscală pentru asigurarea resurselor necesare finanțării cheltuielilor publice, acordând, totodată, sprijin mediului de afaceri, pentru buna funcționare a activității acestuia.
Agenția Națională de Administrare Fiscală reamintește contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.
Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea call-center-ului ANAF, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.