Referent de specialitate financiar-contabil – Aparatul Central

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România – Aparatul Central 

Denumire post: Referent de specialitate financiar-contabil

Tipul postului: Normă întreagă, perioadă nedeterminată

Nivel carieră: Studii superioare economice

Condiţii generale:

  1. are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. cunoaște foarte bine limba română, scris și vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exercițiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza   adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  6. îndeplinește condițiile de studii și de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului;

Ne dorim ca noul nostru coleg/noua noastră colegă să aibă următoarele calități și aptitudini:

  • studii superioare economice;
  • experiența în relații cu publicul reprezintă un avantaj;
  • capacitate de analiză și sinteză a informațiilor;
  • încredere și siguranță;
  • capacitate de asimilare rapidă a informațiilor noi;
  • excelente abilități de comunicare (verbal, nonverbal), amabilitate, abilitatea de a lucra atât în echipă, cât și individual ;
  • participă și îndeplinește oricare sarcini în cadrul acțiunilor/activităților ce necesită implicarea întregii echipe;
  • rezistență la stres, flexibilitate, atenție la detalii, minuțios, perseverență;
  • cunoștințe Microsoft Office, nivel foarte bun;
  • navigare internet;
  • comportament profesional integru și conduită ireproșabilă.

Descrierea generală a responsabilităților:

  • Efectuează operațiuni de încasări și plăți în numerar prin casă și prin bancă;
  • Operează Registru de casă și Registru de bancă în programul informatic;
  • Întocmește necesarul cheltuielilor preconizate a se efectua lunar și colaborează cu structurile superioare pentru aprobarea acestora;
  • Realizează plățile facturilor aferente furnizorilor de servicii;
  • Întocmește pontajul lunar al angajaților;
  • Consiliază membrii instituției cu privire la solicitările acestora legate de aspectele ce intră în sfera activității profesionale (plată cotizații, detalii cu privire la publicațiile distribuite prin casierie);
  • Realizează răspunsuri la solicitările primite din partea membrilor instituției ce intră în sfera de activitate;
  • Participă și îndeplinește oricare sarcini în cadrul acțiunilor/activităților ce necesită implicarea întregii echipe;
  • Își actualizează permanent cunoștințele în ceea ce privește normele aplicabile din sfera de activitate;
  • Colaborează și menține legătura cu toți colegii pentru bunul mers al activității.

Ce oferim:

  • Mediu de lucru plăcut și profesionist;
  • Posibilități de dezvoltare profesională și instruire constantă.

Interviul și proba scrisă se vor desfăşura la sediul CECCAR Filiala București din str. Intrarea Pielari nr. 1 sector 4, București, după cum urmează:

  • CV-ul se depune până la data de 07.01.2022, la adresa resurseumane@ceccar.ro;
  • Proba scrisă va avea loc în data de 10.01.2022, ora 10.00 și constă în verificarea abilităților de utilizare a calculatorului, precum și întrebări din bibliografia menționată mai jos. Interviul va avea loc în aceeași zi, după finalizarea probei scrise.

Dacă sunteți interesat/interesată, vă invităm să aplicați pentru acest post, urmând ca persoanele selectate în urma transmiterii CV-urilor, să fie contactate pentru participarea la interviu și la proba scrisă.

Bibliografia necesară

  1. Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată;
  2. Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  3. Ordin nr. 2634 din 2015 privind documentele financiar-contabile;
  4. Decret nr. 209 din  5 iulie 1976 pentru aprobarea Regulamentului operatiilor de casa;
  5. Ordin nr. 3103 din 24 noiembrie 2017 privind aprobarea reglementarilor contabile pentru persoanele juridice făra scop patrimonial;
  6. Legea nr. 82/1991  a contabilitatii, actualizată;
  7. Legea nr. 227/2015- Codul Fiscal;
  8. Legea  nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar;
  9. Normele nr. 5915/2008 privind elaborarea, aprobarea și executarea bugetului de venituri și cheltuieli, fluxurile financiare și evidența contabilă in cadrul CECCAR, cu modificările ulterioare;
  10. Ordonanţa de urgenţă nr. 28/1999 republicată privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal;
  11. Metodologia de acordare a vizei anuale;
  12. Metodologia de stabilire a cotizațiilor de membru;
  13. Sistemul de cotizații în cadrul CECCAR.